Agenda Projektové kanceláře
Projektová kancelář byla ustavena 1. 4. 2018 Příkazem rektora, který definuje její agendu:
- Zajištění informovanosti o vyhlašovaných výzvách relevantních pro VŠE a její jednotlivá pracoviště
- Projektové poradenství
- Metodická a administrativní podpora projektových týmů při předkládání a řešení projektů
- Implementace systému projektového řízení se zaměřením na oblasti mimo vědecko-výzkumnou činnost
- Zpětná vazba k realizovaným projektů a její sdílení
- Koordinace přípravy a realizace projektů
- Zajištění další související agendy
Hlavním úkolem Projektové kanceláře je implementovat systém projektového řízení pro projekty mimo vědecko-výzkumnou činnost tak, aby byly vytvořeny podmínky pro efektivní přípravu a realizaci projektů, které podpoří další rozvoj VŠE. Cílem je koncepční systemizace přípravy projektů, vytvoření a standardizace projektových procesů, podpora efektivní implementace projektů, tvorba metodických postupů, manuálů pro řešitele a šablon.
Ve fázi přípravy projektu nabízí Projektová kancelář řešitelům v rámci VŠE tyto služby:
- Monitoring projektových příležitostí a distribuce informací
- Pravidelný monitoring dotačních titulů
- Na základě vyjádření zájmu o konkrétní oblasti mohou být zájemci pravidelně informováni o novinkách v oblasti jejich zájmu
- Konzultace projektových záměrů
- Řešitelům nabízíme možnost konzultace jejich projektových záměrů formou osobních, telefonických či písemných konzultací, např. – harmonizace projektů s podmínkami poskytovatele dotace, parametry rozpočtu, formální podoba žádosti atd.
- Zpracování projektových záměrů do formy žádosti/přihlášky
- Vyplnění žádosti/přihlášky projektu v příslušných formulářích či elektronických aplikacích
- Kontrola formální a věcné správnosti před podáním žádosti poskytovateli dotace
- Komunikace s poskytovatelem dotace
- Kompletace příloh žádosti
- Pomoc při zajištění formálních příloh
- Kontrola doložení všech relevantních příloh
- Zajištění podpisu žádosti
- Pomoc při uzavírání partnerských/dotačních smluv
- Administrativní podpora při monitoringu projektu/ závěrečném vyhodnocení projektu
- Průběžné konzultace k řízení projektu
Projektová kancelář spravuje a koordinuje na VŠE všechny rozvojové projekty vyjma:
- projektů vědy a výzkumu financovaných z jiných než evropských strukturálních a investičních fondů (má v gesci Oddělení vědy a výzkumu),
- projektů organizace výměny studentů a mobilit pracovníků na základě bilaterálních či multilaterálních smluv (má v gesci Oddělení zahraničních styků),
- investičních projektů, které jsou administrovány jiným pracovištěm než Projektovou kanceláří (má v gesci většinou Odbor správy majetku nebo jiný odbor),
- projektů realizovaných v rámci doplňkové činnosti (dle směrnice rektora č. 1/2014 Doplňková činnost, v platném znění).