Intranet a agenda Projektové kanceláře
Intranet
Je určen pro všechny kolegy z VŠE, kteří jsou aktivní v podávání nebo vedení nevědeckých rozvojových projektů.
Obsahuje:
- vybrané aktuální projektové výzvy,
- popis a nabídku služeb Projektové kanceláře,
- užitečné šablony a dokumenty pro podání i realizaci projektu včetně návodného postupu,
- závaznou projektovou směrnici k administrativním postupům,
- doporučený Manuál pro řešitele a další užitečné dokumenty.
Agenda
Projektová kancelář byla ustavena k 1. 4. 2018 Příkazem rektora, který definuje její agendu takto:
- Zajištění informovanosti o vyhlašovaných výzvách relevantních pro VŠE a její jednotlivá pracoviště,
- Projektové poradenství,
- Metodická a administrativní podpora projektových týmů při předkládání a řešení projektů,
- Implementace systému projektového řízení se zaměřením na oblasti mimo vědecko-výzkumnou činnost,
- Zpětná vazba k realizovaným projektům a její sdílení,
- Koordinace přípravy a realizace projektů,
- Zajištění další související agendy.
Hlavním úkolem Projektové kanceláře je implementovat systém projektového řízení pro projekty mimo vědecko-výzkumnou činnost tak, aby byly vytvořeny podmínky pro efektivní přípravu a realizaci projektů, které podpoří další rozvoj VŠE. Cílem je koncepční systemizace přípravy projektů, vytvoření a standardizace projektových procesů, podpora efektivní implementace projektů, tvorba metodických postupů, manuálů pro řešitele a šablon.
Ve fázi přípravy projektu nabízí Projektová kancelář řešitelům z VŠE tyto služby:
- Monitoring projektových příležitostí a distribuce informací,
- Pravidelný monitoring dotačních titulů,
- Na základě vyjádření zájmu o konkrétní oblasti mohou být zájemci pravidelně informováni o novinkách v oblasti jejich zájmu,
- Konzultace projektových záměrů,
- Řešitelům nabízíme možnost konzultace jejich projektových záměrů formou osobních, telefonických či písemných konzultací, např. – harmonizace projektů s podmínkami poskytovatele dotace, parametry rozpočtu, formální podoba žádosti atd.
- Zpracování projektových záměrů do formy žádosti/přihlášky,
- Vyplnění žádosti/přihlášky projektu v příslušných formulářích či elektronických aplikacích,
- Kontrola formální a věcné správnosti před podáním žádosti poskytovateli dotace,
- Komunikace s poskytovatelem dotace,
- Kompletace příloh žádosti,
- Pomoc při zajištění formálních příloh,
- Kontrola doložení všech relevantních příloh,
- Zajištění podpisu žádosti,
- Pomoc při uzavírání partnerských/dotačních smluv.
- Pro projekty Erasmus+ nabízí ke stažení praktický balíček, nazvaný Projektový manažerský toolkit, dokončený v roce 2023 ve spolupráci s dalšími evropskými univerzitami
Projektová kancelář spravuje a koordinuje na VŠE všechny rozvojové projekty vyjma:
- projektů vědy a výzkumu financovaných z jiných než evropských strukturálních a investičních fondů (má v gesci Oddělení vědy a výzkumu),
- projektů organizace výměny studentů a mobilit pracovníků na základě bilaterálních či multilaterálních smluv (má v gesci Oddělení zahraničních styků),
- investičních projektů, které jsou administrovány jiným pracovištěm než Projektovou kanceláří (má v gesci většinou Odbor správy majetku nebo jiný odbor),
- projektů realizovaných v rámci doplňkové činnosti (dle směrnice rektora č. 1/2014 Doplňková činnost, v platném znění).